Eredmények

Az O6 célja a projekt fenntarthatóságának biztosítása minden partnerországban, nem csak a két cél országban.  szaktanárok, tanácsadók érdeklődők számára három nyelven: EN, HU és MK.

Az online tananyag tesztelését és javítását követően a projektben kidolgozott tananyagokból digitális tankönyv készül (közzététele a Creative Common Licence alapján), amely szabadon elérhető lesz a tanárok, diákok, tanácsadók és más érdeklődők számára. A nyelvi verziók  a célországok sajátos jellemzőinek megfelelően különbözők lehetnek.

A mezőgazdasági szaktanárok részvételével pilot képzés indul a projekt két célországában, Magyarországon és Macedóniában. A képzés egy információs nappal indul, melyen bemutatásra kerülnek a tervezett képzés moduljai, ütemezése továbbá az online tanulási felület. A cél egy hatékony tanulási közösség létrehozása. A nyitórendzevény egyben a résztvevők toborzására is szolgál.
Az online képzés elsőként Magyarországon indul, majd egy hónappal később Macedóniában is, átadva a kurzus során szerzett tapasztalatokat.

Az e-learning képzési anyagok a nyílt forráskódú Moodle (Modular Object-Oriented Dynamic Learning Environment) szoftver keretrendszerében készülnek. Ezen a felületen érhetők el a tananyagok 3 nyelven (HU, MK, EN). Az Agrárinformatikai ismeretek oktatása az agrár-szakképzésben kurzus három modulja:
  1. modul: 21. századi oktatási módszerek a mezőgazdasági szakképzésben
  2. modul: E-mezőgazdaság - európai stratégiák és kezdeményezések
  3. modul: Digitalizáció a mezőgazdaságban - Mezőgazdaság 4.0
A szükségletelemzések eredményei alapján a tananyagkidolgozás a projekt következő és egyik legfontosabb szakasza.
A tartalmak elkészítéséhez a teljes partnerség együttműködése szükséges. Az eredmények alapvetően meghatározzák a projekt eredményeinek minőségét és sikerességét.

A pályázat írás során már összeállítottuk a modulok előzetes tervét és meghatároztuk a tananyag várható mennyiségét, ez a terv azonban az igény-felmérés eredményeinek megfelelően módosítható, finomítható.

Az  O2 kerében a mezőgazdasági képzési kínálat oldaláról gyűjtöttünk információkat. A mezőgazdasági szakképzésben oktató tanárok körében végzett felmérésben a következő kérdésekre kerestük a választ:

  • Milyen mértékben alkalmaznak agrárinformatikai eszközöket a mezőgazdasági vállalkozások a projekt két célországában Magyarország és Macedóniában?
  • Milyen szinten áll jelenleg az e-mezőgazdaság alkalmazása ezekben az országokban az EU tendenciájához képest?
  • Milyen igényei vannak a vállalkozásoknak a mezőgazdasági munkaerő terén, különösen a munkavállalók digitális kompetenciájával kapcsolatban?

Az O1 keretében felmérések és nemzeti jelentések készültek minden célországban, az agrárinformatikai eszközök és a precíziós gazdálkodás témakörében, illetve EU szintű elemzés is készült. Az O1 eredményei alapjául szolgálnak a projekt további termékeinek.